فوم چیست؟
نوشته شده توسط : علی پور

فوم چیست؟
پلی استایرن یک علامت تجاری به نام یک ترکیب شیمیایی به نام پلی استایرن است. پلی استایرن یک پلاستیک مبتنی بر نفت ساخته شده از منومرهای استایرن است. این یک ماده سبک وزن است، حدود 95٪ هوا با خواص عایق بسیار خوب است. با توجه به مقدار هوا در ساختار آن، فوم به عنوان ناپیوسته و قادر به حفظ فرم آن است. فوم پلی اتیلن در طول زمان نابود نمی شود پلی اتیلن می تواند از بین برود در صورتی که در دماهای بسیار بالا سوزانده شود و فقط مقدار کمی از آب و کربن تولید می شود. با این حال اگر آن را در یک آتش معمولی سوخته، به جای در یک مجرای تخصصی، آلودگی هایی مانند سیاه و کربن و منوکسید کربن را آزاد می کند.

گروه تولیدی ایران ورق

آمار فوم
بنیاد منابع زمینی گزارش داد که تولیدکنندگان استیروفوپوم پنجمین تولید کننده ضایعات سمی در سال 1986 بودند. بیش از 90،000 کارگر در معرض اثرات استایرن، بلوک اساسی اولیه پلی استایرن، هر سال در صنایع مانند شرکت های تولید کننده لاستیک و فایبرگلاس قرار می گیرند. استایرن به وسیله آژانس حفاظت محیط زیست و آژانس بین المللی تحقیقات سرطان به عنوان یک سرطان زا ممکن انسان محسوب می شود. اثرات سلامت از قرار گرفتن در معرض استایرن شامل التهاب پوست، چشم و دستگاه تنفسی و مشکلات گوارشی است.

آلاینده های غیر قابل تجزیه
تصفیه فاضلاب عکس 3-2012 ناشناخته است که چقدر طول می کشد تا پلی استایرن به زیست زدایی برسد. بعضی از کارشناسان تجزیه پودر فوم به 500 سال، با گزینه های بازیافت محدود را تخمین می زند. هنگامی که با مواد غذایی مصرف می شود، به ویژه هنگامی که حرارت داده می شود، Styrofoam مواد شیمیایی سمی را به مواد غذایی منتقل می کند که باعث آلودگی می شود که می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. علاوه بر این، در معرض نور خورشید، آلودگی هوا مضر است که آلاینده های آلاینده را آلوده می کند و لایه اوزون را تخریب می کند. فوم پتروشیمی یکی از انواع زیست محیطی ترین نوع از زباله هایی است که امروزه بر سیستم زیست محیطی سیارات ما تأثیر می گذارد.


فوم پلی اتیلن در دفع زباله ها
تصاویر تصفیه آب 2-2012
فوم پلی استیل یک مشکل بزرگ زیست محیطی است. هر روز حدود 1،369 تن فوم پلی استایرن به دفن زباله های U.S. دفن زباله ها به سرعت پر می شود و فوم پلیمری مشغول فعال است که فضای بیشتری نسبت به سایر زباله ها را اشغال می کند. با حجم، محصولات پلی فلفل 25 تا 30 درصد از فضای دفن زباله را در سراسر جهان پر می کند. طبق گزارش "راه به سوی گروه زیست محیطی"، دفن زباله های هنگ کنگ 135 تن زباله های پلی استایرن را هر روز در سال 2006 دفع کردند. به دلیل تاثیرات زیست محیطی، بسیاری از شهرهای و کشورها به استفاده تجاری از فایبرگلاس، از جمله کالیفرنیا ممنوع شده اند. سیاتل، واشنگتن؛ مانیل، فیلیپین؛ تورنتو، کانادا؛ پاریس، فرانسه؛ پورتلند، اورگان؛ و تایوان)





:: برچسب‌ها: یونولیت ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: